close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

למה צריך להחליף ארון חשמל?

מערכת שורשיד כסליו, תשפא30/11/2020

קיימת חשיבות רבה לתקינות ארון החשמל הביתי ולהתאמה שלו לצרכים של בני הבית... מתי צריך להחליף אותו?

תגיות:

קיימת חשיבות רבה לתקינות ארון החשמל הביתי ולהתאמה שלו לצרכים של בני הבית. התפקיד העיקרי של ארון החשמל הוא לספק זרם חשמל באופן תקין לכל חלקי הבית או העסק.

למעשה, על פי אותו לוח כל הבית ומכשירי החשמל שבו מקבלים את אספקת החשמל החל מנורה בסיסית בחדר השינה, דרך המחשב ועד מיזוג האוויר.

לעתים, יש צורך בהחלפת ארון חשמל בבית בין אם מדובר במצב של תקלות חוזרות או אי התאמה לצרכים ובין אם כאשר אנו מחליטים לבצע שיפוץ קומפלט.

אם

בעבר ארונות החשמל היו ממוקמים מחוץ לבית, היום נהוג להתקינו בתוך הבית בכדי למנוע פריצות ולהפחית את הסיכוי להתחשמלות. לארון החשמל יש שני תפקידים נוספים:

  1. למנוע עומס יתר או קצר חשמלי ולמנוע התפשטות של שריפה.
  2. להגן עלינו מפני התחשמלות.

מתי צריך להחליף את ארון החשמל בבית?

את לוח החשמל הביתי מומלץ להחליף ברגע שהוא הופך בלוי או כאשר אנו מעוניינים לבצע החלפה מחיבור חד פאזי לחיבור תלת פאזי.

עם הזמן, הרכיבים בתוך הלוח צוברים בלאי ולכן יש כל מיני סימנים שמעידים על התיישנות כמו קצרים חוזרים, ריח שרוף ועוד. משפחות רבות בוחרות להחליף את הלוח כאשר הן מבצעות בבית שיפוץ או מעוניינות לשדרג את מערכת החשמל הרגילה למערכת חשמל חכמה.

גם כשאנו רוצים לשדרג את רשת החשמל הביתית ואף לשפר את ניצול המערכת, ניתן לבצע החלפה.

זכרו! התעסקות עם לוח החשמל היא עבודה הדורשת ידע, ניסיון ומקצועיות. בשום אופן אסור לנסות לבצע החלפות או התקנות בלוח, שכן מדובר בתהליכים המשלבים חיווטים ולכן יש לקרוא לחשמלאי מוסמך לביצוע עבודות מהסוג הזה.

חלקים נדרשים לתהליך ההחלפה

יש כמה חלקים שבלעדיהם השימוש בלוח מסוכן. הראשון הוא הפקק הראשי שתפקידו לנתק את זרם החשמל בזמן תיקון. בנוסף, הפקק אחראי לניתוק במקרים של עומס או התחממות יתר. החלק השני הוא ממסר הפחת שמגן עלינו מפני התחשמלות.

בנוסף, הממסר קופץ ומנתק את כל הזרם במקרה שיש זליגת חשמל באחד או יותר ממכשירי החשמל. בנוסף, בכל לוח חשמל יש להתקין מספר פקקים על פי כמות המעגלים שיש בבית.

לכל פקק יש ערך חשמלי אחר בהתאם למעגל עליו הוא אחראי. רכיב נוסף נקרא מוליך הארקה המחובר מפס צבירה לתשתית המים. הצבע של המוליך לרוב יהיה צהוב עם פס ירוק. הפסים החשמליים הם בעצם חיבורים שהמטרה שלהם לחבר את קו האפס לחיבור ההארקה.

שלבים בהחלפה

  1. בדיקת הארקה.
  2. ניתוק זרם הזנת החשמל בבית או בדירה.
  3. פירוק אביזרי החשמל מהקירות.
  4. ניתוק מעגלי החשמל בתוך הבית או הדירה.
  5. החלפה של המעגלים הישנים בחדשים.
  6. חיבור לוח חשמל חדש.
  7. הוספת מאמת“ים, ממסר פחת ומפסק ראשי.

לפרטים נוספים אודות החלפת לוח חשמל היכנסו לאתר "החשמלאי שמציל" ולא תתאכזבו.


 

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה